-->
random

آخر المواضيع

random
recent
جاري التحميل ...
recent

برنامج يوميه المخازن مجانا



الاخوه الاعزاء متابعى مدونه اتعلم محاسبه يسعدنا ان نقدم لكم برنامج يوميه المخازن على الاكسيل مجانا ونظرا لاهميه المخازن فى الشركه او المصنع فانه يوجد  ثلاث انواع من الحسابات ..

الاول ...محاسب دفتر ومدخل بيانات

 ودا مهم جدا وموجود تقريبا في كل مخزن وهو اللي بيضبط الخزنه مع الدفاتر وعنده مستندات لكل مدخلات ومخرجات المخزن وفي المخازن الكبيره بيكون تحته محسب خزنه مسؤل عن صرف واستلام المبالغ الماليه وبتظهر أهمية المحاسب في ضبط البرنامج مع الدفتر مع الخزينه .

الثاني ....حسابات العملاء 

وممكن يكون في اكتر من واحد في المكان ده وتكمن اهميته في ضبطحسابات العملاء ومراجعة المديونية مع المناديب ورفع التقارير للاداره والمبيعات بالمتاخرات ويعتبر الانذار المبكر المخزن قبل ما المديونيات تتفاقم .

الثالث ....المحاسب المالي 

ودا من أهم أركان المخزن واللي للاسف مش موجود في مخازن كتيره وهو المحاسب اللي بيعمل قائمة دخل وميزانية وغيره وهو اللي بيشارك في كافة القرارات المصيرية المهمه وبيقيس مستوى الأداء وبيعرفنا احنا عالطريق الصحيح ونكمل ولا لا وجدوى فتح كل منطقه وإمكانية التوسع من عدمه وتوزيع الارباح ونسبتها وغيره من اتخاذ القرارات المدروسه
وعلشان نساعدك فى تنظيم المخزن نقدم اليكم برنامج حسابات المخازن مجانا
رابط التحميل " اضغط هنا "

التعليقات



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

جميع الحقوق محفوظة

اتعلم محاسبه

2023